Del
Den digitale verden er stor. Det samme gjelder den digitale markedsføringen. Det krever mye jobb, mye innsyn, analyser og mye tid for å gjøre jobben bra. Er du ikke god på sosiale medier eller den digitale biten i det store og hele, vil en digital markedsfører for din bedrift være lønnsomt. På den måten kan du gjøre det du er god på og samtidig kunne få litt fritid mens noen andre tar seg av den andre biten. Digital markedsføring er et stort spekter og det krever at man har en god strategi, en god innholdsplan, at man har kontinuitet for det man gjør og ikke minst at man er på hver eneste dag i de rette kanalene. En digital markedsfører vil gjøre alt dette for deg, samtidig analysere konkurrenter, finne rett målgruppe, skape godt innhold med verdi, skape engasjement, jobbe med kundebasen og gjøre din merkevare bedre synlig og mer kjent i sosiale medier.
Jobben til en markedsfører er nemlig ikke bare å poste ut et bilde og så er jobben gjort. Det ligger så mye mer bak. Spesielt når det kommer til algorytme og det å skape engasjement og ikke minst å få innleggene vist til dine følgere. Man må jobbe med algorytmen for å bli synlig og man må gi engasjement for å kunne få engasjement tilbake. Det er gjerne etter en post at den skikkelige jobben starter.
Hva gjør en digital markedsfører ?
En digital markedsfører bruker dine sosiale medier kanaler til å nå ut til dine kunder. En digital markedsfører vil bygge merkevarebevissthet og markedsførere dine produkter og tjenester på best mulig måte. Både i form av bilder men også videoer og annet som engasjerer og kan underholde din kundebase. En digital markedsfører vil følge trenger, tenke nye ideer og finne ut hva som fenger hos ditt publikum, på den måten vil innholdet treffe rett, engasjere mer og skape til mersalg for din bedrift.
En digital markedsfører vil alltid være på for å oppdatere og holde dine SoMe kanaler aktive og følge med på postene underveis for å se hva som funker og hva som evt. ikke funger og heller lage en strategi deretter. Det skal alltid være rom for å gjøre endring om det trengs. Det finnes ingen fasit når det kommer til digital markedsføring. Det som er viktig er å lære seg å kjenne din målgruppe og jobbe utifra deres interesser og behov. Man skal jobbe MED kunden, ikke MOT kunden.
Er du bedriftseier og føler den digitale markedsføringen står stille eller ikke gir noen resultater, kan en markedsfører være veien for din bedrift å lykkes ekstra godt!
Ta kontakt i dag for en uforpliktende prat.